این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد
پنجمين كنفرانس بين‌المللی بازی‌های رايانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها
The 5th International Conference on Computer Games; Challenges and Opportunities

کارگاه کسب و کارهای مبتنی بر بازتوانی شناختی؛ گذری بر نوروماکتینگ و نورواکونومی


ارسال شده در تاریخ :
کارگاه کسب و کارهای مبتنی بر بازتوانی شناختی؛ گذری بر نوروماکتینگ و نورواکونومی

این کارگاه ساعت ۱۴ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در دانشکده‌ی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان (مقابل ساختمان کتابخانه‌ی مرکزی) برگزار می‌گردد.




ارائه‌کننده‌ی این کارگاه دکتر آناهیتا خرمی بنارکی پزشک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دارای مدرک مهندسی فناوری اطلاعات پزشکی از امیرکبیر، فلوشیپ روان‌عصب‌شناسی از پژوهشکده علوم شناختی، دکترای علوم اعصاب شناختی از پزوهشکده علوم شناختی، پزشک و توانبخش شناختی و مدرس رشته توانبخشی شناختی در پژوهشکده علوم شناختی و کلینیک مغز و شناخت و مدیر آموزشی و پژوهشی این کلینیک (زیرنظر پژوهشکده شناختی و دانشگاه علوم پزشکی ایران) می باشد.

لینک ثبت نام

چکیده:
عصب‌شناختی این اجازه را به بشر داده است تا با نگاهی دوباره به شناخت در قالب حداقل عناصر شناختی مانند ادراک، توجه و حافظه، بار دیگر ناشناخته های رفتار و افکار انسانی را این بار مبتنی بر مغز واکاوی کند. در این راستا علوم شناختی ترکیبی است از انسان‌شناسی شناختی، هوش مصنوعی، زبان‌شناسی شناختی، نوروفیلاسوفی و از همه مهمتر عصب‌شناختی. از آنجایی که حضور انسان در تمامی حوزه‌هایی که انسانیتش را نشان می‌دهد به واسطه مغز است، عجیب نیست که بعد از سالها تحقیقات، عناوین و گرایش‌هایی مانند توانبخشی شناختی، عصب تحولی، عصب شناختی اجتماعی و مانند آن را داشته باشیم. نرواکونومی (Neuro-Economy) و نرومارکتینگ (Neuro-Marketing) از جذاب‌ترین زمینه‌های تحقیقاتی هستند. حوزه نرواکونومی یا عصب‌اقتصاد، نه تنها آنچنان که از اسمش پیداست به اقتصاد نمی‌پردازد، بلکه مقوله کلان اقتصاد را چیزی جز تصمیم گیری نمی‌داند و در این راستا تصمیم‌گیری انسان را در حوزه‌های مختلف نه فقط اقتصاد به چالش کشیده و به بحث و تحقیق می‌گذارد. از طرفی دیگر، از دل این مقوله، ادل اسمیت در سال ۲۰۰۲ نرومارکتینگ را مطرح می‌کند که امروزه بیشتر با عنوان Consumer Neuroscience از آن یاد می‌شود. در این راستا، پژوهش‌های زیادی انجام شده است تا بتوان رفتار مصرف‌کننده را از پیش از خرید،  در حین خرید و پس از آن به بحث و نظر گذاشت. مقوله‌ای کمی ناآشناتر با موارد فوق، توانبخشی شناختی است که مبتنی بر آخرین دستاوردهای عصب شناختی و اخیرا گرایش RDoC، تلاش دارد آن را از شکل کلاسیک خارج کرده و دانش پایه توانبخشان را به سمت علوم اعصاب سوق دهد و پیش ببرد. شاید پرسسش این باشد که این سه حوزه به ظاهر نا مربوط را چگونه می توان بهم ارتباط داد؟
در این کارگاه به پاسخ به این پرسش می‌پردازیم و چالش‌های پیرامون آن را در سمت‌وسوی کاربردی مطرح و در عین حال بستری را آماده می‌کنیم تا در آن  نشانه‌هایی از بروز و وقوع روش‌ها و دیدگاه‌های نوین در کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های نو و بدیع به نمایش بگذاریم. این مبحث برای اولین به این شکل مبسوط در ایران تنظیم  شده و در این کارگاه ارائه می‌شود






فایل‌های موردنیاز

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.0)